nagelvård

Nagelvård

Naglar växer från roten, med ungefär 0,1 mm om dagen. Det finns inga sätt att få den att växa snabbare. Däremot finns det sätt att hålla dem friska och starka.

Tips vid nagelvård :

-
Fila dina naglar regelbundet.
- Massera in nagelbandskräm runt nagelbanden.
- Om du vill ha starkare naglar, ta ett oljebad. Sitt med fingrarna i ljummen olja en kvart några gånger i veckan.
- Komplettera med nagelstärkare eller ett lager nagellack.
- Om du ska sätta på ett färgat nagellack, grunda med ett ofärgat underlack, annars kan nageln missfärgas. 


En sandpappersfil är skonsammare än en metallfil. Fila underifrån - från sidan och mot mitten. Om du klipper naglarna, klipp dem rakt av och inte för kort. Du kan gärna runda av hörnen, men akta så att du inte kommer för långt ner.

(text från apoteket)

Själv älskar jag att fixa och dola med mina naglar, ju längre de är desto roligare blir det. Mina naglar har en tendens att växa ganska fort, de går dock av hir lätt som helst, delar på sig och bara är allmänt jobbiga .. Men med nagellack på går det bättre, därför använder jag nagellack jämt. Oftast svart, rött eller fransk manikyr. Det sistnämnda är snyggast eligt mig, speciellt på sommaren då det ser väldigt fräscht ut.
Jag använder också nagelkrämer såsom Aco´s nagelbandskrän, olja och handkräm. Jag tycker att den är skitbra! Naglarna känns starka och huden blir len och go. Fick detta första gången förra julen, och jag änvänder det flitigt ändå sedan då.

nej nu ska jag äta lite fruktsallas som mamma har kirrat!
puss

 



fick med min fina tatuering som jag älskar där också!



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar