Trettioförsta augusti

Gissa vem som har åkt på feber och halsont?! Jo, JAG.
Varit tung i huvudet och sliten i kroppen de senaste dagarna så jag har känt på mig att ngt varit på gång och natt till igår small det till. Vaknade med världens huvudvärk, snuva, halsont och frossa.
Jag fick hasa mig till jobbet iaf eftersom vi inte har nog personal just nu så ett 8 timmars jobbpass fick jag tvinga mig igenom. Inte bra, men det fanns inte så mycket att välja på.
Idag är jag ledig och jag har bara sovit genom hela dagen typ. Simon har varit här och hämtat tvn, sängen och hans vitrinskåp så nu känns det ganska tomt här helt plötsligt. Ska låna en tv av en vän så länge och säng ska jag försöka köpa så fort jag blir frisk :)

Nu ska jag krypa ned i soffan med glass och se på Maleficent på Macen. Puss på er och håll gärna tummar och tår för att jag mår bättre imorgon!

Saknar mamma och Bali <3

Tjugonionde augusti

Dagarna bara flyger förbi!
Måndagen blev väldigt trevlig! Var i Oslo och åt middag på en nyöppnad restaurang med Bella, Gurra, Tore och Chris. Efter middagen köpte vi med lite öl och hamnade hos Chris för att se fotbollen! Bella gick efter första perioden och efter matchen blev vi kvar en stund och efter lite tjat fick jag höra på flera av Chris låtar han har gjort! Han är så grym!
Och på tal om honom så har låten han gör vocals i ( Broiler - Rays of light ) sålt platina. Det är helt sick!

Resten av veckan har jag jobbat och övningskört, typ! Gjorde halkbanan igår så nu är det inte mycket kvar ;)

I onsdags var jag även på min första sånglektion här i lilleström. Har börjat på en privat musikskola här och äntligen har jag hamnat rätt!
Jag ska sjunga 30min en gång i veckan hela hösten med en jätteduktig tjej. Jippi!

Idag har jag lunchat med Gurra, Tore, Chris och Nicolay och sen har jag jobbat!

Nu ska jag sova.  En lång jobbhelg väntar. Puss

Tjugofemte augusti

Är ledig idag också! Älskar att vara ledig på måndagar.
Har varit och gjort nya naglar idag och de blev super fina.
Nu ska jag snart köra lite med Bella och sen ska jag med henne till Oslo. Blir middag och lite gott att dricka :)

Skulle väl helst alltid vilja ha fransk manikyr, men det ser fort så lortigt ut! Färgen på lacket är mer orange i verkligheten och det är leopardmönster i svart och guld på tummen och ringfingret.

Tjugofjärde augusti

Förra veckan bestod endast av jobb! Idag har jag varit ledig, och det var välbehövligt efter ett dubbelpass både torsdag och lördag!

Igår efter jobbet blev det utgång med Gurra, Alice, Steffen, Monica m.fl. Några få timmar fyllda med spännande händelser, haha ;)
Idag har jag städat, lunchat och varit på bio med Gurra och Steffen. Vi såg Ninja turtles och den var väl helt okej!
Nu ska jag slappa framför en film.
Puss

Tjugonde augusti

Jag jobbar och sover mest bara nu för tiden. Har betat av 3 dagar av 10 sammanhängande jobbdagar. Bara 7 dagar kvar innan 1 dag ledigt .. Kämpa!

Lördagen blev så bra! Vi lunchade och shoppade lite i Oslo innan vi tog ett dopp i poolen på hotellet och sen gjorde vi oss iordning och gick upp och tog en drink i baren innan vi åkte till yayas för jöttegod mat och dricka.
Det blev sen ett kort stopp på en cocktailbar innan vi hamnade på gayklubben score. Jag och Steffen blev kvar där hela kvällen, de andra tjejerna stack vidare till hard rock café. Vi dansade och hade så kul på score. Gayklubbar är ju för härliga! Bra musik och härlig stämning! Inget jag går till vanligtvis men med Steffen blir det oftast så ;)
På vägen hem från krogen stannade vi och köpte hamburgare och sen tog vi cykeltaxi resten av biten till hotellet!
Väl på hotellet lyssnade vi på musik, sjöng, åt hamburgare och hade så skoj! Tjejerna kom en sväng innan vi alla la oss för att sova!

Nu ska jag och Gurra möta upp Alice för lite suchi! Puss på er

Sextonde augusti

Den här lördagen har jag längtat efter i 2 veckor nu. Är ledig och ikväll ska vi ut i Oslo. Vi ska först ha en heldag i Oslo och sen blir det middag och fest!
Malin som är min kollega och vän drar till Hawaii på onsdag och skulle egentligen blivit där i 2 år men nu är planerna ändrade till 3 veckor så vi ska ha en avskedsmiddag för henne, var tanken från början. Kommer blir en superkväll!

Jag har jobbat mycket i det sista och annars bara slappat, därav den dåliga uppdateringen!
Nu måste jag sticka, puss på er

Åttonde augusti

Har precis käkat en supergod parmaskinka sallad på jobbet nu laddar jag inför vad som kommer bli ett långt arbetspass. Ska gå på vid 15 och 21.30 ikväll kommer 10 personer som jag ska servera, och jag vet att de kommer vilja sitta läääänge! Har haft dem förut och de är inte så lätta att köra ut om man säger så ;) men det är alltid bra med timmar!

Jag fortsätter mitt hälsosamma liv utan kolhydrater och än så länge går det super ;) hemma är det lätt att sköta sig, det är på jobbet som det blir svårt .. Finns alldeles för mycket gott att frestas av här .. Men jag ska klara det, det måste jag!

Puss på er

Idag är jag ledig! Tog en timmes powerwalk imorse och sen hamnade jag i soffan med en smoothie innan jag la mig ute i solen 1,5 h.
Har även städat, tvättat och handlat.

Idag startade jag mitt nya nyttiga liv .. På riktigt alltså! Nu är jag så less på skitmat, socker och känslan av att inte vara nöjd. Varför gör man så mot sig själv? Jag vet hur ont i magen och hur upplåst jag blir av pasta, bröd etc men ändå äter jag det och efteråt kommer den där ångesten. Nu räcker det med sånt! Nu måste jag skärpa mig och komma i form annars kommer det aldrig hända, och jag vet ju hur mycket bättre jag och min kropp kan må med en sundare livsstil!
Det blir ingen diet eller så utan jag kommer bara skippa pasta, bröd, socker och satsa på mycket grönt och smoothies, och kött, kyckling och fisk såklart!
Sen ska jag komma igång med träningen också såklart.

Sjunde augusti

Sista dagarna hemma i Karlstad spenderades i stugan och hemma med familjen hos pappa.
På lördagen kom Farmor, farfar, mormor, Pia, Krille, pappa, Helen, Wilma och Malte för sol och bad i stugan. Jättemysig dag och på kvällen grillade vi och det blev så gött! Grillat är det bästa jag vet!

Söndagen hade "lovat" sol men när vi vaknade av åska förstod vi ganska snabbt att det nog inte skulle bli så mycket sol och bad den dagen! Vi käkade frukost med Pia och krille som sovit över med husbilen och det blixtrade och mullrade som bara den!

Vi begav oss hem till stan och käkade lunch med Gurra innan mamma körde mig hem till pappa.
Ovädret fortsatte och vi alla hamnade en stund ute på altanen för att spana in blixtrarna som slog ner runt oss .. Typ.
När ovädret dragit bort så spelade vi lite spel, käkade paj och såg på film.
Jag sov kvar med Wilma ute i mitt gamla rum och sov så gott så!

Måndagen bjöd på lite sol så vi stack till kronoparken och badade där ända tills regnet kom och då fick vi skyndade oss till bilen. Precis vid bilen började regnet ösa ned!
Vi åkte till kroppkärr och gick in på en pizzeria där och lagom till vi kom in kom det värsta oväder jag varit med om! Det var verkligen storm ute och det blixtrade som bara fan! Lite obehagligt men ändå lite mysigt!
När det slutat så gick vi ut och såg 4 stora träd som fallit över vägen, helt galet!

På kvällen gick mitt tåg hem till lilleström och med en försening på 5 timmar var jag hemma 02.30 ist för 21.05 ... Skitkul!
Nu ska jag äta lite lunch, puss på er

Första augusti

Jag har det så gott här hemma i Karlstad!
Igår var vi iväg hela dagen med farfar för att fira hans 85årsdag.
Först Tosserudsklätten för att spana utsikt och fika, sen Diner45 för en riktigt bra hamburgertallrik med världens godaste pommes (!!!) rekommenderar starkt det stället! Sen blev det Lysvik och ett dopp i fryken innan vi alla åt en superstor glass på mormors café :) Jättemysig dag med pappa, Helen, Wilma, Malte, farmor, farfar , mamma och faster Pia.
Jag och Gurra hakade sen ut till pappa där vi chillade med familjen. Jag sov över med Wilma ute i mitt gamla rum i garaget. Vi tittade på Hanzel & Gretel och pratade massor. Tänk vad stor hon är nu min lillasyster! Åren bara springer iväg! Jättemysig kväll och det är skönt att få prata om allt möjligt med den godingen.

Nu sticker jag och mamma till stugan för att hänga där i helgen!